Le Meridien Lav Split Ett Lyxigt Destinationshotell

Åh som man längtar efter att resa nu, sist jag var iväg var ju i augusti när lilla O och jag helt spontant åkte till Split i Kroatien.

Vi bodde på ett riktigt lyxigt hotell- Le Meridien Lav Split  det var andra gången jag bodde där och denna gången var det om möjligt ännu bättre.

Jag läste att den nya trenden när man väljer resmål är att man utgår från hotellet och väljer detinationen därefter , man vill ha en annorlunda eller lyxig upplevelse och hotellen är som en egen destination/stad i sig,

Le Meridien Lav är ett sådant.

Jag ska erkänna att jag ofta väljer hotell först och sen blir det destination efter mina önskemål, jag är en riktig hotell lover och tycker att det är så viktig del av resan.

Jag bokade hotellet på Secret Escapes hemsida, där bokar jag ofta lyxiga hotell till riktigt bra priser.

Är man bekväm och vill ha bra försäkringar mm såhär i coronatider då såg jag att man kan boka en vecka här med Apollo.

Med bästa läge mitt på stranden kan man inte ha det bättre, lägg därtill den lyxiga beach cluben Gooshter Beach Club som ingår om du bor på hotell.

Här satt lilla O och jag på eftermiddagarna när det var dags för after beach, lyssnade på bra musik och jag tog en drink.

Vi åt både lunch och middag här med då detta blev vår favorit restaurang.

Här finns både utomhus pool, barnpool och en stor inomhuspool , spa och flera restauranger att välja på och även en champagnebar.

Den här resan var en riktig avkopplingsresa då vi slappade på stranden och vid poolen, spelade boll i vattnet (ja mest hela tiden om lilla O fick bestämma).

På kvällarna åt vi en god middag antingen på Gooshter eller beställde upp mat till rummet då vi hade fantastisk utsikt från balkongen.

Spelade kort och såg på solnedgången, spaavdelningen hade öppet länge så jag tog behandling nästan varje kväll, sen avslutade lilla O och jag med simmturer i poolen och ännu mera bollspel.

Det finns 2 stränder att välja på, den ena ligger vid beach cluben, flera mysiga restauranger längs hamnpromenaden och några små boutiquer, en dag åkte vi intill Split för lite shopping men annars var vi fullt nöjda med att bara vara på hotellet.

Hit åker jag gärna igen.

Har ni varit i Split?

Kram Diana

diana

En lifestyleblogg med försmak för livets goda såsom mode, shopping, skönhet,inredning, resor,mat och bak.Man måste unna sig är mitt motto och såklart att ha kul.Hoppas du ska trivas här inne hos mig.

10 Comments

1. Nej, det har jag inte men jag skulle gärna åka dit. Hotellet ser ut att vara helt i min smak kan jag säga!

Kram

2. wow så nice dit hade jag gärna åkt 🙂 min stil på hotell och bar ja längtan är stor nu 🙂 hoppas man kan resa snart, här blir det vaccin på tisd alla fall ha en fin söndag finis kram

3. Kroatien har mycket fint att erbjuda och Split är på listan över ställen att besöka. Har varit i grannstaden Trogir.

4. Har inte varit i Split men vill gärna dit och men kanske ännu mer till Dubrovnik. Alltså, jag är nog ner tvärtom, väljer resmål först – något där man verkligen kan se och uppleva och röra sig runtikring. Sen hotell. Men såklart är bra boende högt upp som val, fin utsikt (som ni verkligen hade där!) är härligt. Jag längtar mest efter upplevelsemester just nu – men lär dröja innan jag reser utomlands skulle jag tro. Blir nog en golfresa främst när-det-nu-funkar. Kram Milla

5. Åh vad roligt att hitta ditt inlägg. Vi ska till detta hotell i slutet på augusti. Svärmor med man, min sambos syster och så vi och vår son på 14 månader. Låter helt magiskt! Blir så pepp nu 😁